برچسب :: خودرو برقی

همه چیز در مورد BYD S6




با گذشت تقریبا یک سال از معرفی BYD S6 در بازار ایران و نزدیک‌شدن به زمان تحویل آن حالا زمان خوبی است تا این شاسی‌بلند آسیایی را بهتر بشناسیم.

[1395/06/18 18:00]

ابرخودرو برقی الکترون تراوا با قدرت ۱۴۰۰ اسب بخار معرفی شد




شرکت آلمانی الکترون موتورز تصاویری دیجیتالی از ابرخودروی تراوا منتشر کرد. قدرت این خودروی الکتریکی ۱۴۰۰ اسب بخار است.

[1400/06/27 13:00]

نخستین ابرخودرو برقی هندوستان با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد




ابرخودروی الکتریکی شرکت هندی مِین متال موتورز با نام آزانی همراه پیشرانه ۱۰۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد.

[1400/05/16 10:00]

فرانسه قصد دارد اجاره خودرو برقی با پرداخت ماهیانه ۱۰۰ یورو را ممکن کند




فرانسه درحال‌حاضر تا ۶۰۰۰ یورو تخفیف برای خرید خودروهای برقی جدید ارائه می‌دهد. این کشور همچنین درحال‌ کار روی برنامه‌ای است که به افراد اجازه می‌دهد خودروهای الکتریکی را با پرداخت ۱۰۰ یورو در هر ماه، اجاره کنند.

[1401/06/09 10:00]

سدان 1000 اسبی لوسید برای جنگ با تسلا




لوسید موتوز یک استارت آپ چینی و آمریکایی است که با یک هدف شاخص یعنی شکت دادن تسلا وارد کارزار ساخت خودروهای تمام برقی شده است. اولین محصول آن ها هم به جنگ مستقیم با مدل S تسلا می رود و آنقدر مشخصات بالایی دارد که حداقل بر روی کاغذ تسلا مدل S را به راحتی شکست می دهد.

[1395/09/30 19:00]

اولین کانسپت تمام برقی جگوار




پیش تر برایتان از احتمال رونمایی اولین مدل تمام برقی شرکت جگوار بر پایه تنها شاسی بلند این شرکت یعنی مدل F-Pace گفتیم. حال جگوار به مناسبت نمایشگاه لوس آنجلس از یک کانسپت شاسی بلند تمام برقی آن هم به صورت نمایش واقعیت مجازی پرده برداری کرده است.

[1395/08/26 19:00]

اولین خودرو برقی ایرانی وارد خیابان‌ها می‌شود




اولین خودرو الکتریکی ایرانی ساخته‌شده در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تا مرداد امسال وارد بازار کشور خواهد شد و روند تولید انبوه آن با همکاری خودروسازان داخلی پیگیری می‌شود.

[1398/04/12 11:00]

تمرکز کامل صنعت بر توسعه خودروهای برقی و چالش‌های زیست محیطی




خودروهای الکتریکی همواره به‌عنوان وسایل نقلیه‌ی بدون آلایندگی معرفی می‌شوند، اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد تمرکز بیش از حد بر توسعه‌ی این خودروها در درازمدت آسیب بیشتری به محیط زیست وارد می‌کند.

[1398/09/21 10:00]

چرا خودرو برقی برتر از مدل‌ احتراقی نیست؟




بیش از یک قرن از اختراع خودروهای الکتریکی می‌گذرد؛ اما باتوجه‌به محدودیت‌های علمی و عملی، هنوز به مرحله‌ای از پیشرفت لازم نرسیده‌اند.

[1398/09/23 10:00]

چگونه مدیریت حرارتی زمان شارژ خودرو برقی را کاهش می‌دهد؟




بسته‌های باتری خودرو الکتریکی هنگام شارژ گرم می‌شوند؛ بنابراین، سیستم‌های خنک‌کننده‌ی نوآورانه برای بهبود زمان شارژ و افزایش شعاع حرکتی و عمر مفید باتری این خودروها بسیار مهم هستند.

[1399/03/27 11:00]

انتخاب بیشتر ماشین‌بازها کدام است؟ خودرو برقی یا بنزینی؟




این روزها اخباری از ممنوعیت تردد و فروش خودروهای درون‌سوز از سال ۲۰۳۰ در برخی از کشورهای اروپایی منتشر شده است. به نظر می‌رسد دولتمردان و قانون‌گذاران برای حمایت از خودروهای سبز و کم آلاینده، مصمم هستند.

[1399/10/08 15:00]

استراتژی ولوو برای سال ۲۰۳۰: فروش خودرو، فقط برقی و فقط آنلاین




ولوو تا سال 2030 به یک خودروساز الکتریکی تبدیل شده و تمامی محصولات خود را صرفا با پیشرانه‌های برقی راهی بازار خواهد کرد. با این کار ولوو جزو نخستین خودروسازان بزرگی خواهد بود که استفاده از موتورهای بنزینی و دیزلی را کنار می‌گذارد. در کنار برقی‌سازی، این برند خوشنام سوئدی قصد دارد نمایندگی‌های فروش فیزیکی را نیز حذف کرده و مدل‌های تولیدی را فقط به صورت آنلاین به فروش برساند. هدف از این اقدام ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان اعلام شده است.

[1399/12/16 11:00]

همکاری جنرال موتورز و هوندا برای تولید میلیون‌ها خودرو برقی مقرون‌به‌صرفه گسترش می‌یابد




جنرال موتورز و هوندا در حال گسترش همکاری خود برای تولید «میلیون‌ها» خودرو برقی مقرون‌به‌صرفه در سال ۲۰۲۷ هستند.

[1401/01/18 10:00]

هوندا با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ خودرو برقی معرفی خواهد کرد




هوندا پیش از این اعلام کرده‌ بود تا سال ۲۰۴۰ خودروهای گازسوز را به‌طور کامل کنار خواهد گذاشت و حالا اعلام کرده است مبلغ درخورتوجه ۴۰ میلیارد دلار در صنعت خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

[1401/01/24 10:00]

واردات خودروهای برقی در اولویت وزارت صمت؛ توهم یا برنامه‌ریزی؟




به‌تازگی «عباس علی‌آبادی»، وزیر جدید صمت، در جریان یک مصاحبه تلویزیونی از واردات خودروهای برقی به‌عنوان اولویت جدید وزارتخانه خود خبر داد. او در جریان این مصاحبه گفت آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده و صفرکیلومتر تا ده روز آینده تدوین می‌شود. به گفته او، نوآوری‌هایی در تدوین این آیین‌نامه مدنظر قرار گرفته است؛ چرا که واردات خودروهای برقی در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.

[1402/05/11 13:00]

آغاز تولید خودرو برقی بومی از 1404




معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خودروسازی و همکاری مشترک مجموعه‌های بین المللی تا افق ۱۴۰۴ به سمت طراحی و ساخت خودرو‌های بومی خواهیم رفت.

[1402/07/17 11:00]

ایران‌خودرو: اگزوز برای بهبود زیبایی خودرو برقی است




معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو توضیحاتی را درخصوص حواشی ایجاد شده درخصوص اگزوز خودرو برقی ری‌را عنوان کرد.

[1402/08/27 10:00]

خودرو برقی شیائومی با سنسور بزرگ لایدار در خیابان رؤیت شد




تصویر فاش‌شده‌ی منتسب به خودروی برقی شیائومی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. در این تصویر حسگر لایدار بزرگی روی سقف خودروی شیائومی به چشم می‌خورد.

[1401/04/18 10:00]

ساخت خودرو برقی شیائومی به‌دلیل نتایج نامطلوب به‌تعویق افتاد




به‌ادعای شیائومی، نتایج آزمون رانندگی خودران این شرکت مطابق انتظارات پیش نرفته است. با وجود تمام تأخیرها، شیائومی مطمئن است که اولین خودرو برقی‌اش در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.

[1401/09/08 10:00]

ArcFox Alpha-S اولین خودرو برقی هواوی وارد مرحله تولید انبوه شد




کابین هوشمند مجهز به سیستم ‌عامل هارمونی است و از فناوری رانندگی خودکار هواوی بهره می‌برد.

[1401/04/30 11:00]

اولین خودروی برقی با نام E6 به ایران می‌آید




شرکت «BYD» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروساز در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر است. این شرکت که تاریخ تولدش به اوایل قرن بیست‌و‌یکم باز می‌گردد، خود را وقف تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، ذخیره‌سازی آن و نهایتا طراحی خودروهای سواری و اتوبوس برقی کرده است. این شرکت خودروسازی حتی یک شرکت جوینت‌ونچر با سرمایه‌گذاری مساوی با دایملر آلمان دارد که خودروهای لوکس برقی را با برند «دنزا» طراحی و تولید می‌کند. این شرکت جوان که با سرعت بالایی به بلوغ رسیده است و اکنون به عنوان یک شرکت‌ بزرگ در حوزه خود شناخته می‌شود، از جمله شرکت‌هایی است که کارشناسان آینده درخشانی برای آن متصور می‌شوند. حالا این شرکت چینی به بازار ایران هم راه پیدا کرده و شریک آن در ایران شرکت «کارمانیا» است. حضور BYD در ایران به این معنی است که خودروهای برقی و هیبرید خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد به صنعت خودروی ایران راه پیدا می‌کنند. همکاری کارمانیا و BYD هم اکنون آغاز شده است و طبق برنامه قرار است تا 3 سال آینده به تولید 50هزار دستگاه و تا 5 سال آینده به سالانه 100هزار دستگاه برسند. در اینجا گفت‌وگویی با ادی هوانگ، مدیر بخش‌ فروش خاورمیانه و آفریقای شرکت BYD داشته‌ایم که در ادامه بخش اول این گفت‌وگو را می‌خوانید. به طور مختصر درباره فعالیت‌های شرکت BYD توضیح دهید؟ در ابتدا باید بگویم شرکت BYD به طور عام خود را وقف انرژی‌های تجدیدپذیر کرده و در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. در مرحله دوم باید گفت این شرکت تکنولوژی ذخیره‌سازی انرژی را در اختیار دارد و با استفاده از باتری این انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را ذخیره‌سازی و بعد با کمک این باتری‌ها، انرژی پاک و قابل اتکایی برای خودروهای سواری فراهم می‌کند. سومین مرحله از چرخه فعالیت شرکت، طراحی و فراهم کردن این انرژی برای استفاده در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی است. سیاست شما برای انتخاب یک شریک ایرانی (کارمانیا)چه بود و برنامه‌هایتان برای همکاری با این شرکت چیست؟ ایران برای ما بازار بسیار مهمی است و پتانسیل بالایی دارد. شرکت بی‌وای‌دی هم با همکاری شریکش در ایران یعنی کارمانیا می‌خواهند از این پتانسیل همه بهره را ببرند. ما با كارمانیا دارای اهداف مشترك هستیم و سهامداران اصلی این شركت سابقه بسیار خوبی در معرفی برندها و ارائه خدمات دارند.اولین محصولی که در ایران عرضه شده، مدل S6 است و بعد از آن خودروی E6 کاملا برقی، که برای کاهش آلودگی خودروی مهمی است، به بازار ایران معرفی خواهیم کرد. کار ما در ایران با معرفی یک خودروی اس‌یو‌وی کاملا بنزینی، یعنی S6 شروع شد. مزیت این خودرو در بازار، موتور بسیار پرقدرت 2٫4 لیتری و سایز بزرگ‌تر این خودرو در سگمنت خود است. این مدل یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین ‌است. سابقه حضور BYD در ایران کمتر از دیگر رقبای چینی است. به خاطر کاهش این فاصله خودروی اس‌یو‌وی را انتخاب کردید یا دلیل دیگری دارد؟ می‌خواستیم اولین محصول‌مان در بازار یک خودروی شاخص و مهم باشد. برای همین موضوع S6 را انتخاب کردیم که با دو مزیت سایز بزرگ و قدرت بسیار بالایی که در اختیار راننده قرار می‌دهد آن را به بازار آورده‌ایم. سامسونگ اخیرا اقدام به خرید بخشی از سهام BYD کرده است. دلیل این اقدام چه بوده است و آیا شاهد همکاری بین این دو شرکت خواهیم بود؟ سامسونگ حدود 3میلیارد رنمینبی (رنمینبی واحد پولی چین است که برای معادلات بین‌المللی از واژه یوآن به جای آن استفاده می‌شود) یا 461 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است که حدود 1٫92 درصد سهام BYD می‌شود. در مورد همکاری باید بگویم سابق بر این هم نزدیک بوده‌ایم و در زمینه قطعات الکترونیکی و باتری موبایل همکاری داشته‌ایم و الان سازمان دیگری هم از هر دو مجموعه وارد همکاری خواهد شد. ولی برای اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه می‌توانید از سامسونگ سوال بپرسید. برنامه شما برای حضور در بازار ایران و استراتژی شما برای ادامه فعالیت در این بازار چیست؟ همان‌طور که گفتیم اولین مدل برای بازار ایران S6 بود و پس از آن اس‌یووی دیگری به نام s7 خواهد آمد که مدل کامل‌تر و قوی‌تری است. برای درازمدت هم باور داریم تکنولوژی خودروهای برقی در ایران جا خواهد افتاد و در این زمینه با «کارمانیا» همکاری می‌کنیم تا بتوانیم این تکنولوژی را به ایران منتقل کنیم. البته می‌دانیم این اتفاق زمان‌بر خواهد بود ولی استراتژی ما این است که مرحله به مرحله جلو برویم تا این اتفاق در ایران هم رخ دهد. به عنوان مثال مجوز فروش E6 را در بازار ایران گرفته‌ایم و این خود یکی از مراحلی است که باید انجام می‌شد. این مدل برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی بسیار مناسب است و با هر بار شارژ شدن می‌تواند 400 کیلومتر طی کند. در مرحله بعد یک مدل خودروی هیبرید به ایران وارد می‌کنیم که «تانگ» نام دارد. اقدام‌ برای دریافت مجوز و استاندارد این خودرو هم آغاز شده است. خودروی تانگ هم‌اندازه S6 و برای مصرف شخصی مناسب است. این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند 80کیلومتر را طی کند و قابلیت کار با برق و بنزین به صورت همزمان را هم دارد. علاوه‌بر خودروهای شخصی روی بازاریابی یک اتوبوس به نام K9 هم کار می‌کنیم. همین الان هم با بخش‌های دولتی صحبت کرده‌اند تا با یک پشتوانه مالی بتوان آن را به ایران آورد . من و همکارانم در BYD باور داریم در طولانی‌مدت، سهم عمده بازار را خواهیم داشت، به‌خصوص در شهرهایی با مشکل آلودگی هوا مثل تهران که همین الان درگیر این مساله است. تا زمانی که بازار آمادگی پذیرش خودروهای الکتریکی را به صورت عمده داشته باشد، برنامه شما برای بازار ایران چیست؟ هما‌نطور که گفتم خودروی فاز اول ما یک خودروی بنزینی با مزیت‌های خوبی است ولی در کنار آن بحث خودروهای الکتریکی را خواهیم داشت تا شاید بازار از آنچه پیش‌بینی می‌شود، زودتر آماده پذیرش این خودروها باشد. قصد ما فقط فروش خودرو به ایران نیست و تمرکز ما بر همکاری برای داخلی‌سازی هرچه بیشتر این محصولات معطوف شده است. در حال حاضر درصد داخلی‌سازی خودروی بنزینی ما یعنی S6 حدود 20درصد است و امیدواریم در مدتی بسیار کوتاه به تولید 40درصدی این خودرو در ایران برسیم. تولید شما در ایران براساس زمان‌بندی پیش رفته یا به تعویق افتاده است؟ تاکنون 95درصد طرح داخلی‌سازی انجام شده و باید بگویم حدودا یک ماه به تعویق افتاده است. ولی باور دارم و مطمئن هستم تا یک ماه آینده این طرح عملیاتی می‌شود و شروع به تولید می‌کند. قصد داریم در 3 سال به تولید 50هزار دستگاه برسیم و در 5 سال آینده به تولید سالانه یک‌صدهزار دستگاه خواهیم رسید. آیا این عدد را برای بازار ایران زیاد نمی‌دانید؟ با توجه به شکافی که در بازار ایران وجود دارد و تعداد خودرویی که به ازای هر هزار نفر درایران استفاده می‌شود، حدود 150 دستگاه است که از 250 دستگاه متوسط جهانی بسیار کمتر است و این خود نشان دهنده تقاضای بالای بازار برای خودرو است. همان‌طور که می‌دانید توانایی بازار به سالی سه میلیون دستگاه هم خواهد رسید. در نتیجه با تکنولوژی BYD و استراتژی کارمانیا سهم خوبی از این بازار را در اختیار خواهیم داشت.

[1395/05/11 16:00]

سایپا خودرو برقی می سازد؛ رویا پردازی جمعی به مناسبت روز هوای پاک




بار دیگر به روز ملی هوای پاک (29 دی ماه) رسیدیم و به همین مناسبت فاز تازه ای از وعده و وعید مسئولین و مدیران امر در زمینه حفظ محیط زیست و گسترش طرح های حافظ محیط زیست مطرح شده است.

[1399/05/15 11:00]

چشم انداز توسعه خودروها در ۲۰۱۸




کمتر از دو ماه تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی باقی مانده است. زمان آن فرارسیده است که فراز و فرودهای صنعت خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۷ را مرور کنیم و با در نظر گرفتن رویدادها و جهت‌گیری‌های تعیین‌کننده، نگاهی هم به روندهای احتمالی این صنعت در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم.

[1396/08/13 10:00]

حمایت کارآفرینان اینترنتی از رقیب چینی تسلا




گروهی از کارآفرینان اینترنتی و سرمایه گذاران مالی پولدار چینی از جمله تنسنت و هیل هاوس از تلاش برای ایجاد رقیب جدیدی برای خودروساز برقی آمریکایی تسلا موتورز حمایت می‌کنند.

[1394/06/11 11:30]

آشنایی با مسابقات فرمول E




مطمئنا بسیاری از شما با مسابقات فرمول یک و خودروهای نوک تیز و چرخ باز آن آشنایی دارید؛ مسابقات فرمول دو و سه نیز، با خودروهایی مشابه اما تحت قوانینی متفاوت برگزار می‌شوند. در حال حاضر نیز، مسابقات جدید فرمول E که با همان خودروهای چرخ باز و نوک تیز اما با پیشرانه هایی کاملا متفاوت برگزار می‌شوند، توانسته‌اند طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری را به سوی خود جلب کنند. چنانچه شما نیز جزو طرفداران این مسابقات هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

[1393/09/17 18:00]